نوشته شده توسط : علی افشار

همه ما اقدام به تعویض، ارتقا یا ریست کردن تلفن‌های هوشمند اندرویدی خود می‌کنیم که این عمل در بیشتر مواقع به دلایلی می‌تواند سخت و طاقت‌فرسا باشد. البته نه فقط برای از دست دادن یکسری اطلاعات مهم مانند مخاطبان و تصاویر، زیرا گوگل مدت‌هاست که قابلیت‌های بسیار خوبی را در این بخش به کاربران اندروید ارایه می‌کند که اگر از آن‌ها بهره برده باشید جای هیچگونه نگرانی برای از دست دادن اطلاعات نیست، چرا که در سرویس ابری گوگل مواردی که خودتان تعیین کرده‌اید وجود دارند و مجددا می‌توانید از آن‌ها در گوشی جدید استفاده کنید. اما باز هم با این وجود نصب مجدد اپلیکیشن‌ها و نیز انجام تنظیمات مرتبط با هر کدام عملی زمان‌بر است. اما این مشکل نیز ممکن است به زودی به طور کامل رفع شود.


همانطور که می‌دانید، گوگل در طی کنفرانس سالانه I/O خود، اندروید M را معرفی نمود طراحی فروشگاه اینترنتی و ما نیز در آی‌تی‌رسان به ذکر نکات کلیدی درباره این نسخه پرداختیم و ویژگی‌های آن‌ را برای‌تان شرح دادیم. اما یکی دیگر از امکانات جذاب و کاربردی این نسخه از پلتفرم موبایلی گوگل، قابلیت پشتیبان‌گیری خودکار از اطلاعات اپلیکیشن‌هاست. همانطور که از اسمش پیداست، این ویژگی می‌تواند تمام اطلاعات و داده‌های مربوط به اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی گوشی یا تبلت اندرویدی را در فضای ابری گوگل درایور هم به صورت نسخه پشتیبان نگه‌داری کند تا در صورت تعویض گوشی توسط کاربر یا ریست شدن تلفن هوشمند وی و یا موارد مشابه، تمام اپلیکیشن‌های نصب شده او به همراه تمامی تنظیمات و شخصی سازی‌ها قابل برگشت باشند. بدین ترتیب، دیگر نیاز نیست در صورت خرید یک گوشی جدید، به صورت دستی اقدام به نصب و شخصی سازی اپلیکیشن‌های مورد استفاده قبلی کرد.

ویژگی یاد شده به صورت خودکار برای تمامی اپلیکیشن‌ها فعال خواهد بود رژیم لاغری و توسعه دهندگان دیگر نگرانی بابت بروزرسانی نرم‌افزارهای خود در صورت اضافه شدن کدهای جدید نخواهند داشت. البته اگر کاربری هم تمایل به پشتیبان‌گیری خودکار از اپلیکیشن‌های نصب شده و مورد استفاده‌اش نداشته باشد، این سیستم اجازه می‌دهد تا قابلیت مورد بحث را غیر فعال کرد.





:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 خرداد 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: